דלעות!

הדלעות השונות הן ממשפחת הדלועיים. משפחה גדולה של ירקות קיץ הכוללת את המלפפון, מלון, קישוא, אבטיח ועוד. הדלעות מגיעות במגוון צבעים. כיום זמינים בשוק דלעת הערמונים – צבע כהה מבחוץ, דלעת יפנית בצבע כתום מבחוץ ודלעת "רגילה" עם צבע כתום-צהוב.

הן אוהבות חום וגדלות אצלנו בקיץ. אז קבלו – ירק מקומי, בריא ומגוון!

למה לאכול?

הדלעות הן מקור מעולה לויטמינים ובפרט E, תיאמין, ניצין, B6, חומצה פולית, ברזל, מגנזיום, זרחן. מקור מעולה לסיבים תזונתיים, ויטמין A, ויטמין C, נחושת ומגנן. בעלות ערך קלורי וגליקמי נמוך ונטולות גלוטן.

המידע המלא כאן.

איך אוכלים את זה?

הדלעות ניתנות לאכילה במגוון דרכים. אידוי, בישול, אפיה וטיגון.

אידוי היא דרך נפלאה המשמרת את ערכי התזונתיים של הדלעת. משתמשים בשני סירים – אחד בתוך השני.  בסיר הגדול ממלאים מים ובסיר הקטן מניחים את הדלעת פרוסה לחתיכות. מכסים במכסה את הסיר הגדול. האדים שיווצרו יבשלו את הדלעת.

מרק היא דרך נוספת. מבשלים דלעת, בטטה, ומעט תפוח אדמה. לאחר שהירקות מתבשלים ומתרככים, מפרקים אותם עם בלנדר מוט. מתבלים במעט מלח ותבלינים נוספים, לפי הטעם.

בתנור – אפשר לפרוס, למרוח במעט שמן זית וקורט מלח ולתנור!

בתאבון

    Leave Your Comment